Wednesday, August 12, 2009

Kelebihan memelihara sembahyang


Assalamualaikumwarahmatullah hiwabarakatuh, wahai pembaca blog yg ku hargai....heheh...manusia tak terlepas dari azab Allah SWT.Kita tak akan sedar biler kita mati.....kerana kita lalai dalam dunia yang fanah nie....bagi aku idop cume sekali,tetapi enjoy ngan ibadah seimbangkan...baru dapat berkat dalam kehidupan yg dijalani hari demi hari....haha....lagi-lagi nak menjelang bulan yg penuh keberkatan....
Macam2 kita boleh buat.....sembahyang terawih, puasa dah memang wajib beb....haha....aku nak sarankan kat sini...seniap orang ada tujuan.....terpulang untuk kita mencari tujuan tersebut....Allah turunkan roh seseorang kepada bayi itu untuk menebus apa yang hendak ditebus.....haha....aku dah merepek la plak....bagi aku....Allah SWT cipta aku ada tujuannya.....haha....korang pikir la sendiri.....enjoy bleh.....tapi jangan sampai hanyut ke tengah laut.....hehehehe =P.....cermin2 kan diri anda kerana hidup ini amat berhaga.....
Kelebihan Memelihara Sembahyang

Terdapat dalam kenyataan Al-Hadith mengenai kebaikan yang diperolehi oleh orang yang memeliharakan sembahyang:

Bahawa siapa yang memeliharakan sembahyang dia akan dimuliakan Allah dengan 5 keperihalan iaituL

1-Allah akan mengangkatnya dari kesempitan hidup.
2-Allah akan melepaskannya dari seksaan kubur
3-Allah akan memberikan Kitab'Amalannya dengan sebelah kana(Amalan Bahagia)
4-Allah akan menjadikan dia akan melalui Shiraat seperti Buraq.
5-Dan Allah akan memasukkannya ke Syurga tanpa Hisab (Pengiraan Amalan >>mudah sekali). Amin.

No comments:

Post a Comment